Tuesday, October 11, 2005

Jakarta v4.0

Hehe, lama tak update blog ni ek, actually, takde la busy sangat, cuma ada kerja aku kene settle kan. So sekarang kerja tu dah settle, Alhamdulillah. :) (Bleh balik malaysia cepat kot! Yey!!!)

VPN dah wujud dah antara memana tempat ke office sini, so, bebudak kat KL, bleh la monitor kat sini, hehe. Senang je rupanya OpenVPN ni, aku je malas nak baca how to dia yang panjang bangat itu. Hehe, setelah try and error and read slowly the manual, success gak aku.

Haritu aku pergi Glodok, perghh, heaven of CD/DVD/PS2 huhu, gila rambang mata, tatau nak beli citer ape, gila banyak. Cuma sayang, siri fav. aku x de lak "Las Vegas" :(. Tak sampai lagi kot kat sini. Tapi masalah dia kat sini, cd Blue Semangat bersepah, kurang pahala puasa aku. Duk letak selamber je. Tak cover langsung! Maybe pihak berkuasa diorg tak kisah kot. Pelik2. Rosak2.

Lepas tu pi plaza Mangga Dua, situ heaven gak, jual baju2 jeket, mainan bla bla, aku beli satu jeket Boss Classic, murah je, Rp150000 kot, baru dalam rm40++ la, hehe. Bentuk pun macam ori je, puas hati gak la. (Tatau la korang camne).

Esoknye aku pi Pasar Mayestik lak, situ macam Pasar Hijau kat kelate je, nak beli kebaya, batik, ape sumer ade la kat situ. Depan pasar tu, ade satu lagi tempat heaven, jual kasut, walaupun tak ori, kualiti dia superb gak la, org tak perasan la tu ciplaknye kasut, vans old skool pun ade, huhu, nasib baik aku beringat, kalau tak abis dah memacam aku beli. Beg pun ade jual, audio pun ada (ICE), gila haven!Hehe.

Pi sini, budjet aku rm500 je, dah jadi macam orang kaya. Haha. Bak kata Kimi, jutawan segera! Kui kui kui. Tu pun still ada balance lagi tu duit aku, kene save la gak, nak balik malaysia nanti kene tax ke, so ade duit nak bayar, haha.

Hari sabtu haritu, aku berbuka kat Kedutaan Besar Malaysia, hehe, makan makanan Malaysia la, tapi ayam tetap takde, sebab isu sensitif, takut takde orang nak makan kot, Bird Flunye pasal, hehe. Yang ramai student Malaysia kat sini la. 1st time pi Kedutaan :). Thanks to Pak Hazmi for inviting us.

Nanti update lagi, insyaAllah. Kul 4.30 waktu sini dah boleh balik, time tu kat Malaysia pukul 5.30 dah. Heharap boleh balik cepat ke Malaysia.

:)