Thursday, March 29, 2007

TM Phone

Semalam, ada sorang mamat call aku. Rupanya, dia ialah kontraktor Telekom (TM). Aku fikir balik, bila masa aku register? Bila ingat balik, rupanya aku dah pernah register hujung tahun lepas, wahaha! Setelah setengah tahun, baru nak datang pasang tadi, adeh, masalah2. Alasan kontraktor tu bagi ialah, port tak ada, kene tambah port baru, sistem tak match dengan system lama etc. Jawapan yang standard, huu. Well, aku dulu fikir nak abaikan je sebab tak ada respond ape pun dari TM, call orang yang aku register dulu pun tak dapat, so abaikan je la. Tetibe datang, accept je la. Akan datang aku nak apply gak nanti.

Streamyx tak ada lagi. Dulu aku register Streamyx tu sekali, tapi tak tau lah valid lagi ke tak application tu. Tapi aku dah mintak tolong Senior aku masa zaman sekolah dulu registerkan Streamyx. Senior aku ni keje kat TM. Kejap je pastu member dia call aku. So tengok lah, kalau port available, 3-7 hari, insyaAllah Streamyx pun masuk. Maka bertambah la bil2 bulanan aku, hoho, kui!

:)