Saturday, April 15, 2006

PC Fair @ KLCC

Huhu, pagi tadi lepas kerja, aku pi makan kat Pelita dengan Nik, lepas tu, aku pi KLCC Convention Center, jalan2 kat PC Fair sorang2. Hehe, gila jauh dia letak PC Fair tu, penat gila aku jalan, hampeh tul. Lain kali, buat la rendah sikit.

Saja jalan2. Ada booth Ipod & Creative Vision:M, lepas aku teliti betul2, aku reject lah ipod/creative, sebab aku fikir, tak berbaloi, harga mahal, tapi screen dapat tgk kecik je, hdd tu bukan banyak mana pun movie aku nak sumbat. Better beli PSP, sebab ada wifi, wide screen, sound pun ok, memory sampai 1GB je tapi ada usb, boleh cucuk external HDD, boleh main game sekali, hehe. Murah pun murah la gak compare dengan Ipod. Confirm aku pilih PSP. Bile nak beli? Yang tu tak confirm lagi, hehe.

Soma Jaring Wireless Broadband

Aku pinjam Soma Jaring Wireless office yang Seme pakai tu, saja nak test coverage dapat ke tak kat apartment aku ni sebab dalam web jaring, area aku tak cover, no coverage. Bila aku test, connection tak berapa nak stabil gak la. Tapi aku rasa, kalau aku tingkat 3, bukak tingkap, letak keluar sikit soma (kalau tak hujan la), boleh dapat tinggi gak speed. Maybe kalau aku nak register, tunggu dulu kot, berbaloi ke?. Well, ape pun, aku sekarang blogging menggunakan Soma Jaring Wireless, hehe. Maybe aku akan illegal wardrive dulu, kalau dapat wifi ok, so useless register jaring wireless ni. People, please don`t try this at home/everywhere (illegal wardrive), this is so unethical.

:P

p/s : Aku dah tanya bos aku pasal indon, confirm aku tak buat visa, maknanya, aku hanya pergi sebulan je, senior je yang pergi 2 bulan buat visa. Well, takde hal punya. Dapat pergi pun kira ok dah. Pastu, ada gak berita lain yang seronok aku dengar dari bos aku, hehe, adalaaa. Mana boleh bagitau.

:P