Saturday, December 10, 2005

Last Paper

Semalam lepas kerja, aku balik Seremban terus sebab hari ni exam lagi, paper last, CBOP3103 - Pendekatan Orientasi Objek Untuk Pembangunan Perisian. Dem! Tension tul aku menjawab paper tu! Haha, sepatah haram apa yang aku baca tak ingat! Isk! Aku benci betul programming ni, dah la tu, OOP Java lak tu, dem! Main tulis je la jawapan dia tadi, aku tak harap pun paper ni lulus cemerlang, aku cuma harap, paper ni lulus pun jadi lah, janji aku lepas paper ni.Dem! (Bukan aku tak nak study sungguh2, aku ada kerja + subject yang aku tak minat, tu pasal la malas nak tak study).

Tadi aku dapat email dari Ganesh, dia suruh send resume (profile je) kat Abond kat Jakarta, nak bagi kat client kat sana. Huhu! Ape la yang dia nak buat agaknye. Hantar selit dalam proposal kot. Kalau dapat project tu, kena pergi lagi ke Jakarta ke aku? Best tu memang best, but I like working at my country most! Resume pun aku ambik dari Jobstreet je, nasib baik aku dah update resume tu kepada latest job.

Tapi, betul gak kata-kata Bos aku :

Hujan emas di negara orang,
Hujan batu di negara sendiri,
Lebih baik di negara sendiri.


Maksud yang tersirat :

Kutip emas banyak2 kat negara orang,
Bawak balik emas tu ke negara sendiri,
Buat rumah batu kat negara sendiri.


Hahahaha!

Kaki aku luka la, tadi pi Makro kejap, tersadung tayar troli yang keras tu, dem!

:(

p/s : Thanks Sk for giving me chance to join the pentest, memang dah lama rasa nak join. Dapat sekali join pun jadi lah. :)