Saturday, February 03, 2007

Future Planning

Hiahh! Hehe, aku kat Seremban. Yep, tengahari tadi, lepas tido kat rumah kejap lepas balik keje, terus cargas balik Seremban. Sebabnya, ade kelas la besok tutorial 2. Alamak, esok ada kuiz, lupa nak baca2, kwang3. Malam ni lah baca.

Well, hari ni aku check CIMB account, Alhamdulillah, balance hutang OUM&PTPTN (ayat kat bawah sekali) dengan aku haritu, dia dah masukkan dalam account, ada la duit skit buat backup. Hehe. Duit aku pun, ada orang hutang dengan aku, so backup lagi. Claim dulu, 15hb ni dapat. Fuh, best je kan? Tapi bonus dan kenaikan? Dengar citer bulan 4, takpe, sabar dan bersyukur la dengan ape yang dapat. Walaupun adakala kita tetap tak puas hati, standard la, manusia mana pernah puas.

Oh ye, macam2 gak berlaku kebelakangan ni. Segala ape yang aku buat ke, beli ke, spend ke, actually memang aku fikir panjang gak untuk buat keputusan. Hmm, walaupun kekadang rasa macam tak betul je ape aku buat, tapi bila fikir long term, insyaAllah ia adalah perkara yang betul. Aku slalu mintak pendapat orang, kumpul pendapat orang, masing2 ada alasan masing2. Well, terpulang la kot kat masing2. Aku pun ada alasan aku sendiri walaupun memang akan ada yang tak setuju. Harap2 semua keputusan aku tu betul.

Sekarang ni, aku memang banyak betul berfikir untuk masa depan. Haha. Sekarang aku dah start fikir nak beli kereta baru (dah lama dah fikir sebenarnya huhu), nak beli satu lagi rumah baru jenis ada laman, ada target simpan duit, investment itu ini, nak buat itu, buat ini, macam2. Padahal benda ni lambat lagi pun nak implement. Aku pun pelik kenapa aku suka fikir mende2 ni, haha. Anyway, tak salah rasanyakan? Maybe boleh buat aku lebih bersedia untuk menghadapi masa hadapan yang lagi sukar. You never knows what will happen in the future.

:)