Friday, May 11, 2007

Perodua VIVA

Aku ada plan nak beli 2nd car untuk tunang aku (my wife soon). Maybe at year end. So sekarang, dah ada choice baru. Tunang aku minat Hyundai Getz, aku pun suka design Getz ni tapi aku tak suka Hyundai (Korean car maker). So, semalam Perodua dah lancarkan kereta terbarunya iaitu Kancil/Kelisa replacement yang diberi nama Perodua Viva.

Petang tadi, aku pergi usha2 kat Perodua Seri Petaling dengan tunang aku. Kereta yang praktikal untuk dijadikan 2nd car. Mula2 aku ingat macam sux, tapi bila tengok betul2, boleh tahan gak. Tunang aku respond cam ok je. Hehehe, aku target nak beli hujung tahun ni la kalau ada rezeki lebih, insyaAllah. Premium model dalam Rm43k+, 1.0cc DOHC, DVVT, EFI, 90degrees doors, airbag, ABS, sport rim dan lain2 lagi, memang menarik hati aku. Hehe, bak tagline dia, find love.

Yeah! mesti kumpul duit untuk downpayment, hoho.

Untuk details pasal VIVA, klik sini.


Pictures credit from paultan.org

p/s: Pagi tadi test drive Avanza 1.5cc Along yang dia baru beli, handling superb la. Paling best power stereng dia. Ingatkan macam payah nak drive. Huhu. Nice!

:)