Wednesday, May 31, 2006

Jakarta Part2 02

Huh! Rindunye aku kat Malaysia! I miss the big city smell! dem! 5 days to go! Yahoooo!!!!

Stress Job

Pekerjaan yang paling stress aku pernah kerja, aku nak rate kat sini lah :

1. Kerja dengan company Singapore, DV9 International Pte. Ltd. Time ni post aku Associates Consultant, ni pun rekod kerja aku paling kejap. Haha, 2 minggu je bertahan. Tapi sempat pergi Singapore 4 hari free, huhu. Kerja aku kat sini ialah programmer cum system admin. Stress aku kat programmer tu sebab aku benci buat programming ni, haha. System admin tak ada masalah. Anyway, thanks to my ex bos, Mr Affendi for hired me.

2. No 2 yang paling stress ialah masa aku kene tipu kerja dengan bapak member aku. Stress sebab kene tipu dan susah gila nak lari dari company tu. Tensen gila. Tapi Alhamdulillah, aku bertahan sebulan je sebab nak amik gaji pertama, lepas tu blah terus. Sepatutnya aku x nak masukkan pun kerja ni dalam list job yang aku penah amik. Dalam resume pun aku x masukkan.

3. Ke 3 stress ialah job aku masa kat ipoh dulu. Stress sebab gaji lambat dapat. Lepas tu kene outstation selalu, jauh2 lak tu. Terpaksa pakai duit sendiri. Claim pun tak dapat. Actually seronok kerja kat sini. Company kecil je tapi macam family. Gaji pun kecil tapi aku tak kisah sangat sebab kat ipoh ni living cost rendah. Kerja ni pun 1st job aku dalam bidang IT actually. Lebih kepada system admin gak la. Hehe. Thanks to my ex bos, En Razak, En Ismadi and the whole team. I really enjoy working here.

4. Ke 4 ni, kerja kat Gateway Avenue Sdn. Bhd. Ni kerja aku sebagai IT Admin. Stress gak kerja sini. Company ni kat PJ. Aku stress sebab kerja remeh2 je panggil aku, haha. Pasal fax la, printer la, tensen tul. Pastu hari2, pagi2 kene meeting ngan bos aku dulu, kasi report yang aku pun tatau ape nak report, haha. Bos pulak orang Slovakia. Tensen2. Tapi ni kerja last aku sebelum aku kerja kat company sekarang ni. Job ni bertahan selama sebulan, hehe, dapat gaji je aku blah. Company ni master distributing untuk HP. Ada lagi hasil tangan aku kat web company ni lagi rupanya, haha. Walaupun cam hampeh. Tinggal sejarah.

5. Kerja kat IIUM sebagai RA, tapi tak la stress mana.

Rupanya, aku ni jenis tak boleh terima tekanan agaknya. Tekanan yang gila2 punya la. Takat mende kecik tu takde hal kot. Huu! Anyway, kerja mana yang tak stress, jual nasik lemak pun boleh stress kalau tak laku2. Ape yang penting, macam mana kita atasi stress tu. Aku kene betulkan diri sendiri supaya boleh tahan stress tu. Alhamdulillah, aku jumpa kerja yang aku stress sikit dan aku minat, gaji pun dah ok.

:)