Monday, February 23, 2009

Addicted!

Wah! almost a month i didn't update my blog. Really miss to write something in it! Anyway, banyak juga perkara yang best dan biasa2 berlaku dalam hidup aku selama sebulan ni. I am now addicted to jobstreet.com.my and also attending interview, tatau lah kenapa, maybe sebab saja nak test market and saja nak prove yang walaupun keje sekejap je, tapi kalau ada skills, experiences etc. still boleh convince employer untuk hire. Haha. Dulu aku pernah addicted IRC, then addicted to blogging tapi sekarang addicted to view jobstreet.com.my. Haha.

Anyway, banyak juga company yang aku dah pi interview selama aku duk kat company baru after SCAN ni, maybe around 5-6 company tapi baru 1 company yang confirm nak hire, gaji pun boleh tahan besar dia offer, tapi bila fikir balik, route nak pi keje pagi2 tu, dengan jem dan tol, ngan workload yang bakal ada, aku refuse to accept. Tak kisah lah. Anyway, i'm waiting for another company yang offer quite ok la for the position. Since the location is too near to my house and this will reduce my everyday expense. Tak ada jem, tak ada tol, tak payah bayar parking. Stability of the company pun ok la. I heard they are interested in hiring aku but still only email je baru dapat, not a phone call yet. Just waiting for their call since they want to discuss more regarding the basic salary. Anyway tak kisah lah, tunggu je lah, ada rezeki insyaAllah.

Quite busy la dengan project sekarang. Anyway project ni diorang target nak finish and kick off around early of april, hopefully dapat la finishkan sebab aku nak gerak before May kalau ada rezeki haha. Keje macam senang tapi nak kasi up semua tu kene belajar satu2 since my colleague yang dari India tu nak blah dah (tender). Ganas mamat tu, dapat offer gaji RM9K, dem, tapi kene transfer ke Brunei 2 tahun. Anyway x kisah lah, dia orang luar memang senang dapat gaji tinggi2. Local je yang susah kecuali la dapat keje kat MNC. Ohh! Rezeki masing2. Hehe.

Ok lah, final project OUM aku tak siap2 lagi proposal, Project 1 dah terlepas due date, x kisah lah, aku apply balik la project 2 nanti. En. Roslan ni pun senyap macam tak active je, nak meetup pun cam ntah bila nak jumpa. Maybe nextweek kot since aku x jadi pi Penang, kan ma? Huu. Harap2 dapat la siapkan cepat proposal ni, aku nak grad! waaa!

Ok lah, bila la HR company tu nak call aku ni, isk isk, hahahaha. Sabar je la!

:P