Saturday, July 28, 2007

Pursuit of Happyness

I'm so touch while watching this movie, Pursuit of Happyness. Yep, i just got a chance to watch it now since it was released along time ago. It's based on a true story about a man living in a hard way, living with a lot of problems with his son but in the end he achieve a success in his life. Cerita ni memang banyak pengajaran. Ajar supaya cekal, x mudah putus asa, jujur dan macam2 lagi la.

Memang mengusik jiwa betul dan membuat aku berfikir, betapa ada orang yang lebih tidak bernasib baik jika aku fikir aku tidak bernasib baik, ada orang lebih susah jika aku fikir aku susah, ada orang lebih cekal kalau aku fikir aku sudah cukup cekal, ada orang lebih tidak mudah putus asa berbanding aku. This is a very good story to be an example for you if you already think that you don't have any chance to be success in your life anymore. I'm really-really touch.

Aku betul-betul bersyukur kerana aku masih lagi mampu untuk hidup dengan selesa bersama-sama isteri aku sekarang. Aku betul-betul bersyukur yang aku bukan dalam golongan yang susah macam dalam cerita tu. Semoga aku dan keluarga aku dikurniakan kebahagian dunia dan akhirat serta dimurahkan rezeki olehNya, amin.

:|